Queer MoMenti i Kultura promjene predstavljaju:

Lezzfeature: PLES& TETOVAŽE

Zagreb, MMcentar, Savska 25

19. veljače 2009.

PROGRAM:

19h The Gymnast (2006); R: Ned Farr

21h Spider Lilies (2007); R: Zero Chou

(ulaz na projekcije je besplatan)

 

U veljači vas Queer časti bogatom poslasticom žena, drame i umjetnosti: ples, tetovaže i neodoljivost bademastih očiju. Pridružite nam se u večeri punoj scena nabijenih strašću i intenzivnih osjećaja, upotpunjenih dojmljivom vizualnošću filmova u kojoj ćete otkriti zašto volite žene.

Prvi na rasporedu, film The Gymnast, osvojio je čak 28 filmskih nagrada na različitim LGTBIQ festivalima. Uz interkulturalnost uvodi jedan posve zanimljivu točku napetosti – generacijski jaz u lezbijskom odnosu. Neprisutan na površini, jaz se manifestira uistinu samo u razlici u godinama, što baca zlosutnu sjenu prema kraju filma. Sekvence drame izmjenjuju se sa snovitim prikazima plesa u zraku, kako su već kritičari zamijetili, u stilu točke Cirque du Soleil, koje se doskora pretvaraju u senzualne scene intimnosti odnosa u kojemu međusobno povjerenje seže do prepuštanja vlastitog života u tuđe ruke. Zaplet se naime temelji na točki koju dvije amaterke – bivša gimnastičarka i plesačica velikih ambicija – uvježbavaju za audiciju. Odnos koji nastaje iz te situacije na površinu izvlači njihove druge problematične odnose – Janein neispunjavajući brak (!) i Serenine roditelje koji ne znaju da je lezbijka. Uvježbavajući točku i strmoglavljujući se u intenzivan odnos, obje shvaćaju da moraju sebi i drugima otvoreno pokazati sebe. Inventivno (raz)rješenje dramske situacije uspijeva to objema omogućiti, iako ne onako kako su to one (ili gledatelji) zamišljale.

Drugi film je Spider Lilies, (kineski, Cì Qīng – doslovno: tetovaža), tajvanskoj lezbijskoj drami outane redateljice Zero Chou, koja je za ovaj naslov osvojila nagradu Teddy za najbolji film na Berlinskom filmskom festivalu 2007. godine. Igra koloritnih motiva – žada i zlata – izmiješana je sa dramatikom rastrganosti između osjećaja obveze spram obiteljske tragedije i novootkrivene strasti – zaplet nudi karmički motiv kazne za trenutak prepuštanja egocentričnoj sreći. Naslovni motiv tetovaže odnosi se na zlatne ljiljane na ruci tattoo-majstorice koji zaintrigiraju web-cam djevojku Jade, i ona prepoznaje lik žene u koju je bila zaljubljena kao dijete. Opčinjena cvijetovima, zaključuje da je upravo to idealna tetovaža za kojom je već dugo u potrazi. Takeko međutim, uz tetovažu veže obiteljska trauma očeve smrti i bratove nesreće, te ju odbija ideja tetoviranja motiva koje smatra ukletima. Intenzivno povučena Jade, ipak se prepušta strasti što kao da provocira buđenje kletve: ponavlja se obiteljska tragedija. Kraj otvoren za interpretaciju, flešbekovi sjećanja, prizori cvijeća i potresa evociraju ugođaj označen simbolizmom i asocijativno vezanih scena, što upotpunjuje motiva krivnje, obiteljske obveze i potisnutih osjećaja.