Queer MoMenti i Kultura promjene predstavljaju:

JOHN WATERS

Zagreb, MM centar, petak, 06.06. 2008.

Program:

19.30 Pink Flamingos (1972)- 93'

21.00 Female trouble (1974)- 89' 

John Waters (Baltimore, 1946) počeo je snimati filmove 1964, iste godine kad je Susan Sontag napisala svoj ključni esej „Notes on Camp/ Bilješke o campu". Radi se o važnom kulturnom momentu jer, dok su Sontagovu i njezin rad kritizirali s raznih strana, postojao je opći konsenzus da je camp senzibilitet živ i zdrav, barem u sferi umjetnosti. Dakako, camp senzibilitet mogao bi se interpretirati na različite načine, ali je Sontag tvrdila da je „bit campa njegova privrženost, ljubav prema neprirodnom: artificijelnosti i pretjerivanju…" Ovakva definicija mogla bi se primijeniti na filmove Johna Watersa, filmskog „camp kralja".

Watersovi rani campy filmovi predstavili su prljavo ljupke likove u nevjerojatnim situacijama s hiperboličnim dijalozima. Njegovi rani filmovi, Pink Flamingos, Female Trouble i Desperate Living, označeni „Trash trilogijom", probili su granice konvencijalne filmske cenzure.

19.30 Pink Flamingos (1972)- 93'

Kraljica ljigavosti, Divine , njen ludi hippie sin Crackers i majka stokilašica, Mama Edie, žive u kamp kućici nastojeći  mirno živjeti kao „najprljaviji ljudi na svijetu". Međutim imaju konkurenciju u bračnom paru Connie i Raymonu Marbleu, koji prodaju heroin djeci školskog uzrasta te kidnapiraju autostoperice koje siluju te ove ostaju trudne, a onda njihovu djecu prodaju lezbijskim parovima. Naposlijetku, Marbleovi direktno izazivaju Divine i među njima započinje borba….   

21.00 Female trouble (1974)- 89'

Život i vremena Dawn Davenport, prikaz njezinog životnog puta od ljupke školarke do ludog masovnog ubojice- kao posljedice toga što su joj roditelji, jednom prilikom, odbili kupiti cipele s visokim potpeticama za plesanje Cha- cha- cha. Zato bježi od kuće, siluju je, postaje samohrana majka, zločinka i glamurozni model prije njezinog neumitnog sastanka s električnom stolicom…