Svaka LezBijka koja drži do sebe ima ili planira nabaviti bicikl. Ali da bi nas mašina dobro služila potrebno ju je maziti, paziti, razgovarati s njom i – redovit prati i podmazivati  – skoro ko i vlastitu curu. 😉

PRANJE BICIKLA

POTREBAN PRIBOR
• Kanta
• Sredstvo za odmašćivanje
• Deterdžent za auto (ili bicikl)
• Spužva
• Četka
• Krpa
• WD-40
• Gumene rukavice
Činjenica je da će čisti bicikli služiti bolje i duže, a kada nešto i pođe po zlu, nećete oklijevati da to odmah popravite. Ono što je još bolje je to da moguće probleme možete primijetiti ranije i suzbiti u korijenu. To najčešće znači da stvari možete popraviti prije nego što dođu u nepopravljivo ili preskupo-za-popravljanje stanje. Dakle, čist bicikl je bolji. Ali, pranje može stvoriti onoliko problema koliko ih njime pokušavate riješiti, osim ako točno znate što radite. Slijedite li nekoliko jednostavih uputa, vaš ponos i veselje može ostati vaš, hmm, ponos i veselje.
1. SREDSTVO ZA ODMAŠĆIVANJE
Prvo što treba napraviti jest navući gumene rukavice, te nasprejati ramu i dijelove s dobrim sredstvom za odmašćivanje kao što su Finish Line Degreaser ili X-Lite Muc Off. Ta sredstva uspješno "otapaju" masti, ulja i smole. Dobro je manjom četkicom ili kistom "razraditi" sredstvo u zupčanike i slabije dostupne dijelove, ali treba paziti da ne bude na biciklu dulje od 1 minute (sredstva za odmašćivanje sadrže prilično "agresivne" kemikalije te mogu nagristi boju ili plastiku ako se ostave predugo).
2. VRUĆA VODA
Vjerojatno mislite da je sredstvo za pranje posuđa koje imate u blizini sudopera u kuhinji dovoljno dobro i za vaš bicikl. Krivo! Te tekućine u sebi imaju mnogo soli. One će svakako odstraniti masnoću, ali ako nisu dobro isprane nagrist će i boju, a to nije dobro. Umjesto toga najbolje je korisiti sredstva (šampone) za pranje automobila. U njima nema soli, a boje blistaju. Dobro je koristiti najtopliju (vruću) vodu koju možete podnijeti s gumenim rukavicama na rukama.
3. ODOZGOR' PREMA DOL'
Logika nalaže da bicikl perete odozgo prema dolje – u suprotnom sva će se prljavština odozgo cijediti na dijelove koje ste upravo oprali. Stoga, počnite s najvišeg dijela bicikla, najčešće sjedala (nemojte zaboraviti donju stranu sjedala, gdje se blato i prljavština najviše voli skrivati), postepeno prema dolje. Sve skupa "pošteno" nasapunajte.
4. LANAC
Lanac je dio kojem trebate posvetiti osobitu pažnju prilikom pranja bicikla. Prešaltajte lanac na najveći zupčanik i dobro ga nasapunajte. S tvrđom četkicom (stara četkica za zube će poslužiti) prijeđite preko rupa među karikama da oslobodite osušenu prljavštinu te spužvom odstranite ostatke. Možda ćete htjeti (ili morati) ovo napraviti nekoliko puta da bude savršeno čisto, ali trud se isplati.
5. ISPIRANJE
Nakon što ste postigli briljantni sjaj čitavog bicikla, potrebno je isprati sapunicu. Nikako nemojte bicikl ispirati jakim mlazom (velikim pritiskom), jer će te na taj način vodu utjarati u nabe i patronu (dakle, u ležajeve). Umjesto toga, lagano polijevajte bicikl vodom (kantica za zalijevanje cvijeće je zgodna) dok ga potpuno ne isperete. Tako voda neće prodrijeti u ležajeve.
6. WD-40
Nakon što ste bicikl oprali i isprali, dobra je ideja sve posprejati nekim sredstvom za raspršivanje vode, kao što je WD-40 ili GT-85. To će istjerati vodu iz onih dijelova u kojima ne smije biti, a boji i metalnim dijelovima dati sjaj. Pritom budite oprezni da ne sprejate blizu obruča ako imate cantilever kočnice. Naposlijetku, dobro zglancajte čitav bicikl mekom krpom i ne zaboravite nanijeti fino mazivo na lanac.
 
ODRŽAVANJE POGONA
 
Održavanje lanca čistim je najbolji način kako održati glatko mijenjanje brzina i spriječiti prerano trošenje dijelova. Predlažemo nabavku alata za odmašćivanje lanca (miniwash), kako bi ubrzali postupak čišćenja.
Lanac se nalazi u sendviču između četkica, koje čiste i odmašćuju lanac kako mi polako okrećemo pedale unatrag. Jeftinije rješenje jesu krpa, četkica za zube i tekućina ili sprej za odmašćivanje. Dok čekate da se lanac osuši, iskoristite to vrijeme za provjeru kolotura (pulleys) zadnjeg mijenjača, zadnje kazete i prednjih zupčanika od "zapečene" masnoće. Ako je potrebno, očistite ih pomoću četkice za zube. Ako su ti dijelovi čisti, lanac će dulje biti čist.
Nakon što ste lanac osušili krpom, ponovo nanesite mazivo. Često odmašćivanje lanca imat će za posljedicu bolje mijenjanje brzina i dulje trajanje pogonskog sustava.
Svaka dva mjeseca, (za biciklista koji vozi 2-3 puta tjedno – omašćivanje uglavnom ovisi o učestalosti vožnje i količine prljavštine u okolini), preporučamo skidanje lanca i potapanje u tekućinu za odmašćivanje. Alati za čišćenje uklanjaju većinu prljavštine s lanca, ali potapanja lanca u tekućinu za odmašćivanje je najbolji način za skidanje sve prljavštine i masnoće. Opet upotrijebite dobru, staru četkicu za zube za skidanje preostale prljavštine.
Međutim, za svako dobro, jedno zlo. Svaki put kada sastavite odvojene karike one postaju manje čvrste, stoga ne skidajte lanac češće nego što trebate za potrebe čišćenja.
Na kraju, u normalnim uvjetima trošenja, lanac će se s vremenom rastegnuti. Ako se, pak, rastegne previše, toliko će potrošiti kazetu i prednje zupčanike da će prilikom mijenjanja lanca biti potrebno promijeniti i njih. Kako to spriječili, mjerite lanac često. Kod novog lanca, 12 karika trebalo bi iznositi 30,5 centimetara. Ako vam je ta mjera 30,8 ili veća poželjno je zamijeniti lanac novim.

Eto, to je sve za ovaj put drage moje zbele. Idući put slijede još fantastičniji i korisniji savjeti od kojih ćete postati turbo sposobne, samosvijesne i poželjne u svakoj obitelji i u svakom krevetu.
Xxx
Vaša velika majstorica